Yes, na een paar jaar van me af schrijven is het me eindelijk gelukt: Ik heb een eigen disclaimer. Ikzelf wist het niet eens, maar blijkbaar is er in de hogere bestuurslaag van de club zwaar overleg geweest over hoe men zich moet verhouden tot de hersenspinsels van individuele leden, wanneer deze eenmaal aan het papier zijn toevertrouwd.

Ik zie het al voor me. Grote ovale bestuurstafel, iedereen met jasje-dasje, de vrouwen in mantelpak. Henk als Hoofd ICT en Hans als Vertrouwenspersoon ter consultatie als gast toegevoegd.  Na 4 uur keihard vergaderen is het hoge woord eruit. We maken een Disclaimer. Een vage poging in de hoop dat er niet te hard geDist wordt en de Claims uitblijven. Volgende vergadering wordt besloten of Hans ook Integriteitsmanager en/of Intimiteitscoach zal worden. Om de kosten voor de trainingen daarvoor te bekostigen zal er een contributieverhoging komen. Met een combinatie van zwaar gemoed en opluchting sluit Tim de vergadering. Er volgt ontspanning, de fles gaat open, de muziek gaat aan, de lichten gedoofd, gedanst op de tafel, kledingstukken vliegen in het rond. Strippers besteld. Mannen en vrouwen, Transgenders, Dragqueens, want hé, we zijn wel inclusief hé! Het wordt een dolle boel. NOS-Studio Sport doet er niet voor onder. Jack van Gelder en Tom Egberts hadden er wat graag bij willen zijn.

Aanleiding?? Het vorige stukje waarin een toch vrij accurate beschrijving is weergegeven van inwoners van een niet nader te noemen dorpje aan de Randmeren. De voorzitter van de plaatselijk club was op zijn teentjes getrapt. Sneu en knap tegelijk. Want zoals Theo al zei: “Dat hij dat voelt zo door de klompen heen.” Alle reden dus om er gewoon op terug te komen. Kent u Cato nog? Zoek maar eens op en varianten daarvan zijn succesvol door bijv. Youp van ‘t Hek richting Siewert gebruikt. Cato dus, de oude Romeinse senator die naar verluidt iedere senaatvergadering afsloot met een vaste quote? “Voorts ben ik van mening dat Cartago volledig vernietigd moet worden.” Welnu, in ons geval  “…. dat de dijken ter hoogte van Eemnes doorgestoken moeten worden en het dorp volledig onder loopt. “.  Niks droge voeten. Geef het water de ruimte. Als u deze week toch gaat stemmen voor de Waterschappen, kijk dan even wie er een dergelijk voorstel in het program heeft staan.

Maar is dit nu echt mijn mening? Overdrijf ik wellicht een beetje? Misschien steek ik zo maar ergens de draak. Dit schijnt een column te zijn. Kijk maar in het overzicht op de site. Zelfs de naam van het vorige stukje is uit pure angst weggehaald. Maar de grote vraag blijft: Is de club of het bestuur het hier nu wel of niet noodzakelijkerwijs mee eens: vanwaar die toevoeging eigenlijk. Geen idee of de club het noodzakelijk vindt om het ergens mee eens te zijn. Met mij of wie dan ook die iets schrijft. Of gaat het in dit geval dan niet alleen om de tekst en ligt mogelijk de tekening van Theo ook onder vuur? Pas maar op jongen. Voor je het weet mag je niet meer invallen bij H1. Straks is er niet alleen die fakkeloptocht maar ook hier een potloodverbranding.

Rare term overigens. Niet Noodzakelijkerwijs. Je zou net zo goed kunnen zeggen dat je het er Wel Wenselijkerwijsmee eens bent. In dat geval zijn we dus altijd gedekt, voelt iedereen zich gesteund en kun je dus ook net zo goed de tekst weglaten. Wanneer is er dan de noodzaak dat de club of het bestuur het er wel noodzakelijkerwijs mee eens is. Komt er dan weer een bijeenkomst om dat te bepalen of mag Hans dat in zijn nieuwe functie doen. In dat geval, tijd voor een borrel Hans!

In de moderne wereld van klagers en aangeklaagde is het bestuur blijkbaar gezwicht. Één slappe wervel in de anders zo rechte rug. Was het niet juist Wilhelmina zelf die nooit een blad voor de mond nam. Leve het vrije woord! Blijkbaar niet meer van deze tijd. Angst voor het vervolg. Don’t do the crime if you can’t do the time.

Oh ja, de wedstrijd. Toch weer een setje geClaimd van de koploper. Naderhand aan de bruin gefrituurde Dis afgeblust met een koud glas gerstenat. De voeten droog ok, maar de keel wil je wel nat houden.

En mocht u zich afvragen waar ik ben als ik dit schrijf: Ik heb natte voeten want ik lig in bad.

Marty.

Disclaimer; als gevolg van een virus bij de tekenaar ontbreekt hier diens bijdrage. Deze wordt noodzakelijkwijs later toegevoegd.

Disclaimer: De columnist schrijft met enige regelmaat stukjes nav wedstrijden of andere thematiek binnen de vereniging en/of maatschappij. Dit is de mening van de columnist en niet noodzakelijkerwijs die van de vereniging of het bestuur.